In contextul masurilor luate de Guvern pentru limitarea raspandirii epidemiei de Covid 19, o parte din magazine isi vor suspenda temporar activitatea.
Ce trebuie sa faca agentii economici aflati in situatia suspendarii activitatii
- Daca in luna martie, casa de marcat a emis bonuri fiscale, se scoate raportul lunar pentru ANAF, iar contabilii depun la inceputul lunii aprilie formularul A4200 pentru luna martie.
- In situatia in care in luna aprilie nu s-a emis niciun bon fiscal, se depune formularul F4109 – Declarație privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate. Formularul se semneaza cu semnatura digitala si se depune electronic pe site-ul ANAF.
Pentru mentinerea caselor de marcat in parametrii optimi de functionare, va recomandam sa porniti casele de marcat macar o data pe luna. Pentru echipamentele care functioneaza pe acumulatori, va recomandam alimentarea acestora la priza, cel putin o data pe luna.
Pentru probleme de natura tehnica, pastrati legatura cu firma de service cu care aveti incheiat contract sau de la care ati cumparat casa de marcat.
Ce trebuie sa faca agentii economici cu activitate normala
- Eliberarea bonului fiscal pentru orice produs vandut este obligatorie si in situatia de criza.
- Raportul lunar catre ANAF si formularul A4200 se depun la fel ca si pana acum (casa de marcat emite raportul lunar catre ANAF iar contabilul trebuie sa transmita formularul A4200 pana pe data de 20 ale lunii, pentru luna trecuta).
- Pastrati legatura cu firma de service pentru aprovizionarea cu consumabile si pentru remedierea defectiunilor tehnice, conform contractului incheiat intre parti.

