Astazi a avut loc o dezbatere organizată de ANAF în sistem videoconferință, în cadrul căreia au fost abordate următoarele subiecte:
– analiza situatiei privind conectarea caselor de marcat la 2 saptamani de la inceprea transmiterii online. Care au fost, pana acum, problemele de obtinere a profilelor, de incarcare a profilelor, de transmitere, etc, daca exista situatii care nu au fost rezolvate.
– propuneri de imbunatatire a procesului, astfel incat numarul de case de marcat conectate online sa creasca mai rapid.
Statistica
52000 de profile au fost solicitate pe SPV (la contribuabilii mijlocii si la mici sunt mai multe decat la contribuabilii mari-doar 20.000 de profile)
1523 de case de marcat au fost conectate la sistemul informatic MF-ANAF. Din acestea doar cateva au dat erori de transmitere care nu au putut fi deocamdata solutionate. Specialistii din structurile MF responsabile de conectarea caselor de marcat, sunt in dialog permanent cu distribuitorii autorizati de amef pentru a putea solutiona cat mai rapid toate problemele aparute.
Erori de transmitere:
- certificatul digital al casei nu este acelasi cu cel inregistrat la ANAF – cateva cazuri
- transmitere trunchiata – fisierele XML nu se transmit in totalitate din cauza inchiderii prea rapide a aparatului de marcat imediat dupa emiterea raportului de inchidere zilnica.
Dificultati
- Foarte multi retaileri nu doresc conectarea la sistemul informatic MF-ANAF deoarece au intrat in perioada vanzarilor pentru sarbatorilor de Paste.
- O parte din unitatile acreditate pentru service amef, nu dispun de SPV
Propuneri
Ca si propuneri de imbunatare ale procesului de conectare al caselor de marcat, ANAF pregateste deja o campanie de informare la nivel national si regional. Domnul Presedinte Marian Anghelescu a propus sa se informeze si CECAR (Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania).
Domnul Daniel Diaconescu, Director general al Directiei Generale Informatii Fiscale a propus ca pe langa operatiunile de conectare care trebuie trecute in cartea de interventii, servisantii sa instruiasca utilizatorii sa nu inchida casa de marcat imediat dupa emiterea raportului Z.
Portalul servisantilor este disponibil doar pentru distribuitorii autorizati.