Monitorul Preturilor

De | 26 ianuarie 2016

coszilnicMonitorul Preturilor este initiativa  Asociatiei pentru Protectia Consumatorilor impreuna cu Consiliul Concurentei si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor. Prima comunicare oficiala despre acest proiect a fost facuta in luna noiembrie 2014 de Consiliul Concurentei cand a anuntat crearea unei platforme online care va afisa, saptamanal, preturile alimentelor din cosul zilnic al populatiei.

Problema cu care se confrunta Consiliul Concurentei este reticenta marilor lanturi de magazine de a se implica in proiect. Reprezentantii acestora au sustinut ca Monitorul Preturilor este greu de realizat si gestionat, deoarece schimbarile de pret pot aparea zilnic si de mai multe ori pe zi. Marii retaileri detin pana in acest moment aproximativ 60% din piata alimentara din Romania.

In acest sens, Consiliul Concurentei doreste sa creeze o baza legala prin care sa oblige marile lanturi de magazine sa adopte proiectul Monitorul Preturilor si sa furnizeze preturile pentru produsele alimentare care vor fi monitorizate, a declarat presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu.

”In acest moment lucram strict pe baza voluntara, cu retailerii care au fost dispusi sa colaboreze cu noi. Vorbim despre mai mult de jumatate dintre retelele de magazine care opereaza in piata alimentara. Insa ne luam si masuri de siguranta pentru ca lucrurile se misca mai greu decat ne-am fi dorit. Astfel, daca ne vom impotmoli si retailerii nu vor dori sa ne comunice datele de care avem noi nevoie, vom crea o bază legala prin care ii putem obliga sa ne furnizeze aceste informatii”, a specificat Bogdan Chiritoiu.

Monitorul Preturilor va fi lansat pana la jumatatea lui 2016, in doua luni putand fi disponibil proiectul pilot. Va cuprinde 3-4 produse alimentare din 70 de categorii, atat branduri, cat si marci private. Prin afisarea acestor preturi, consumatorii vor putea compara si identifica mai rapid magazinele cu cele mai mici preturi.
Consiliul Concurentei a implicat in gestionarea acestui proiect si compania de cercetare de piata Nielsen Romania si organizatia non-profit GS1.

Autor: Cristina Zafiu

In calitatea sa de asistent al presedintelui, asigura secretariatul permanent al asociatiei profesionale. Cea mai mare parte din activitatea sa este consacrata comunicarii cu membrii patronatului si cu celelalte organizatii si institutii cu care patronatul coopereaza.