Ce aparate de marcat electronice fiscale vom folosi din 2018

De | 22 noiembrie 2017

Comerciantii vor fi obligati de anul viitor sa schimbe aparatele de marcat cu altele noi conform noii legislatii.

Iata care sunt tipurile de aparate, conform Hotărârii nr. 804/2017 privind modificarea şi completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

a) case de marcat electronice cu structură închisă, izolate, corespunzătoare prevederilor art. 3 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă. Aceste case de marcat au hardware dedicat, set fix de funcţii, bază de date proprie şi funcţionează izolat, fără a dispune de interfeţe de conectare la alte dispozitive de tip calculator, telefon mobil, tabletă. Modulul fiscal este integrat în hardware propriu, iar programul de aplicaţie şi cel de control din modulul fiscal sunt plasate într-o memorie fixă;

b) case de marcat electronice cu structură închisă, conectate la calculator, corespunzătoare prevederilor art. 3 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă. Suplimentar faţă de aparatele de marcat electronice fiscale prevăzute la lit. a), aceste case de marcat dispun de o interfaţă prin care se asigură cooperarea cu un program ce rulează pe calculator. Interfaţarea furnizează un set limitat de comenzi de modificare, completare, citire a bazei de date interne şi de emitere de documente fiscale. Securitatea comunicării şi integritatea corectitudinii înregistrărilor sunt asigurate de modulul fiscal prin programul său de control;

c) case de marcat electronice computerizate corespunzătoare prevederilor art. 3 alin. (1) şi (2) din ordonanţa de urgenţă. Aceste case de marcat sunt realizate pe o structură de calculator standard, în care este inclusă o placă fiscală ce conţine un modul fiscal cu hardware şi program de control proprii, care se interfaţează cu programul de aplicaţie al aparatului de marcat electronic fiscal, care rulează pe calculatorul standard printr-un set limitat de comenzi de interfaţare adecvat acestei categorii de aplicaţii. Eventuala comunicare pentru integrarea într-o reţea este controlată de programul de aplicaţie în limitele acceptabile pentru această clasă de aplicaţii;

d) aparate sau terminale cu funcţii de case de marcat electronice corespunzătoare prevederilor art. 3 alin. (1) şi (2) din ordonanţa de urgenţă. Aceste aparate sau terminale sunt dispozitive identificabile ca structură şi program de aplicaţie, care includ o placă fiscală ce conţine un modul fiscal, controlat de un program de control. Interfaţarea aplicaţiei cu modulul fiscal conferă acestora şi funcţii de casă de marcat, în afara altor funcţii specifice;

e) imprimante fiscale corespunzătoare prevederilor art. 3 alin. (1) şi (2) din ordonanţa de urgenţă. Imprimantele fiscale sunt dispozitive care includ un modul fiscal, controlat de un program de control memorie fiscală şi periferice controlabile de către acesta; nu au program de aplicaţie propriu şi se interfaţează cu un sistem de calcul de tip calculator, terminal pentru transferul electronic de fonduri la punctul de vânzare- POS, sau cu un dispozitiv de tip telefon inteligent, tabletă, precum şi altele asemenea, ce dispun de un program de aplicaţie dedicat şi identificabil. Interfaţarea se poate realiza prin cablu serial, magistrală serială universală-USB, reţea, precum şi reţea fără fir – Wi-Fi sau bluetooth;

f) case de marcat electronice corespunzătoare prevederilor art. 3 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă. Aceste case de marcat au un hardware dedicat ce integrează un modul fiscal controlat de un program de control şi, respectiv, un program de aplicaţie care asigură un set fix de funcţii de operare şi permite lucrul cu o bază de date proprie şi una sau mai multe interfeţe pentru comunicaţie sau salvare externă. Opţional interfeţele pot asigura şi cooperarea cu un program de aplicaţie extern care să permită programarea, citirea bazei de date interne, precum şi emiterea de documente fiscale. Securitatea comunicării şi continuitatea înregistrărilor sunt asigurate integral de modulul fiscal, prin programul său de control.

Termenele limita de dotare cu noile aparate de marcat fiscale, apobate de Guvern in data de 30.08.2017 sunt:

  • 1 iunie 2018 pentru firmele mari si mijlocii.
  • 1 august 2018 pentru firmele mici.

In acest moment nu exista pe piata aparate de marcat conforme noii legislatii. Ele urmeaza sa intre pe piata de anul viitor dupa ce vor primi acceptul Comisiei de avizare.

 

 

Autor: Cristina Zafiu

In calitatea sa de asistent al presedintelui, asigura secretariatul permanent al asociatiei profesionale. Cea mai mare parte din activitatea sa este consacrata comunicarii cu membrii patronatului si cu celelalte organizatii si institutii cu care patronatul coopereaza.

Lasă un răspuns