Implementarea noilor case de marcat si legea cashbach

De | 14 decembrie 2016

Potrivit unei declaratii a Ministrului Finantelor Publice, Anca Dragu , se va adopta o ordonanta de urgenta prin care amana cu sase luni termenul pentru achizitionarea noilor caselor de marcat cu jurnal electronic, care le vor inlocui pe cele actuale cu jurnal pe hartie.

In contextul noilor reglementari privind casele de marcat, domnul Velin Ganev, reprezentant al companiei Danubius Exim,  citat de profit.ro, a declarat urmatoarele:

Din momentul în care sunt publicate normele metodologice, există un proces care trebuie respectat: odată cu publicarea cerințelor tehnice pentru casele noi, urmează ca toți producătorii să pregătească echipamentele, care durează cam 2-3 luni, după care trebuie certificarea tehnică la comisia de specialitate. Acolo nu se știe cât poate dura, pentru că este totul nou, și abia după obținerea acestei autorizații se merge la Ministerul Finanțelor pentru autorizație de vânzare și service. Dar, în toată perioada aceasta, ANAF, împreună cu o Comisie tehnică să pregătească un server de test pe care să fie încercat tot ce s-a cerut la nivel tehnic. Tot acest proces va dura cel puțin 9 luni. Marii comercianți au cerut și ei amânarea termenului, noi am cerut un termen mult mai mare, pentru că știm tot ce înseamnă acest proces, nu putem compromite sistemul.

Ce spune Ministrul Finantelor:

Progresiv, se lucreaza si in directia modernizarii echipamentelor fiscale si a infrastructurii ANAF, astfel incat adaptarea la noile cerinte, proces ce trebuie parcurs atat de catre contribuabil, prin implementarea cerintelor digitalizarii, cat si de catre autoritatea fiscala, pentru verificarea informatiilor in format electronic, sa nu creeze complicatii, sa fie facil si aplicabil:

Pentru caracteristicile noilor case de marcat, se lucrează cu Ministerul Comunicațiilor și cu Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică (ICI), care urmează să realizeze un prototip de aparat. Discuția a fost de foarte lungă durată, pentru că am vrut să ne asigurăm că nu se produc distorsiuni în piață, iar configurația aparatului nu favorizează, nu lezează sau nu îngreunează activitatea niciunei companii și, în același timp, să avem și estimări de costuri, astfel încât acestea să nu fie prea greu de suportat. Totodată, am vrut să ne asigurăm că ANAF are toată infrastructura dezvoltată, astfel încât să nu ne trezim că soft-ul ANAF și casele de marcat nu se potrivesc

a precizat ministrul Finanțelor.

Legea cashback, pe baza careia magazinele au posibilitatea sa acorde, la cerere, pana la 200 de lei bani lichizi clientilor, este imposibil de aplicat de la 1 ianuarie, deoarece trebuie corelata cu legislația caselor de marcat. Din acest motiv, ar trebui emisa o ordonanta de amanare a termenului de aplicare, a declarat, pentru Profit.ro, Velin Ganev.

În această Lege scrie că avansul în numerar trebuie să apară pe bonul fiscal. Noi am anunțat Ministerul Finanțelor că acest lucru este imposibil de aplicat la casele existente în piață, pentru că aceste case au fost validate tehnic în 1999 și noi nu putem face o modificare software la ele pentru că este interzis prin lege, adică nu poate fi trecut pe bonul fiscal. În plus, Legea nu are nici norme de aplicare. Trebuie și aici emisă o ordonanță de urgență pentru amânare. Această Lege se poate aplica numai după ce se fac normele și se lămuresc multe aspecte din ea și trebuie corelată cu Legea caselor de marcat. Legea cashback a fost inițiativa Parlamentului, fără a cere punctul de vedere al Miisterului Finanțelor, de aceea Legea caselor de marcat merge într-o direcție, iar Legea cashback în altă direcție.

Legea cashback il scuteste pe client, in special pe cel din orase mici sau de la tara, de cautarea unui bancomat din care sa scoata bani cash pentru un magazin care nu accepta plata cu cardul ai va avantaja magazinele, in opinia initiatorilor, prin cresterea rulajului financiar.

 

Autor: Cristina Zafiu

In calitatea sa de asistent al presedintelui, asigura secretariatul permanent al asociatiei profesionale. Cea mai mare parte din activitatea sa este consacrata comunicarii cu membrii patronatului si cu celelalte organizatii si institutii cu care patronatul coopereaza.

Lasă un răspuns