Utilizatorii de case de marcat vor trasmite lunar date catre ANAF

De | 22 februarie 2018
-

Pe site-ul ANAF a fost publicat Proiect de ordin al președintelui ANAF pentru aprobarea procedurii de transmitere a datelor prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), după caz, respectiv cele prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b) și c) din anexa nr. 11 la normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 479/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale vor fi obligati, ca pana la data de 20 ale fiecarei luni, sa transmita cateva informatii referitoare la luna anterioara:

  • datele din bonul fiscal;
  • datele din raportul fiscal de închidere zilnică;
  • informaţii referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, încetarea funcţionării acestuia în urma unor evenimente de tipul lipsa curentului electric sau întreruperea conexiunii la internet, precum şi cu privire la repunerea în funcţiune/reconectarea aparatului.

Transmiterea datelor:

  • fișierele XML, semnate folosind certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal, vor fi exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern;
  • prin intermediul programului de asistență pus la dispoziţie pe portalul ANAF, fișierele XML vor fi validate și atașate unui fișier PDF;
  • fișierul PDF cu XML atașat, semnat cu certificat digital calificat, va fi comunicat organului fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanță.

Daca exista utilizatori care dețin mai multe dispozitive fiscale decât cele folosite în activitatea curentă, o parte dintre acestea fiind depozitate pentru a fi utilizate în perioadele aglomerate, este prevăzută și introducerea declarației privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate, aspect care vizează obținerea informațiilor necesare instituției în cadrul proceselor de analiză într-o modalitate facilă din punctul de vedere al contribuabilului.

Aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate sunt acele aparate care nu au fost utilizate în nicio zi din perioada de raportare, iar declarația completată, semnată cu certificat digital calificat, se va transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanță.

Mai multe informatii gasiti in fisierele atasate:

OPANAF_2002_22022018

referat_OPANAF_2002_22022018

Autor: Cristina Zafiu

In calitatea sa de asistent al presedintelui, asigura secretariatul permanent al asociatiei profesionale. Cea mai mare parte din activitatea sa este consacrata comunicarii cu membrii patronatului si cu celelalte organizatii si institutii cu care patronatul coopereaza.

Lasă un răspuns