Conventia anuala a Patronatului caselor de marcat din Romania a fost organizata in perioada 3-6 oct. la Covasna. Evenimentul s-a desfasurat in structura consacrata: seminar profesional pentru managerii firmelor de case de marcat, Targul de case de marcat si Adunarea generala.
La activitatile din cele 4 zile au participat 315 colegi de la 135 de firme din industria caselor de marcat, a echipamentelor conexe si a solutiilor informatice de gestiune.
Seminarul profesional pentru manageri a avut doua module: a) Evolutii pe piata caselor de marcat (joi dupa orele 16.30) si b) Optimizarea colaborarii cu ANAF in operatiunile cu noile case de marcat (vineri pana la orele 14.00).
Evolutii pe piata caselor de marcat
Prezentarile si dezbaterile au fost centrate pe doua subiecte de interes major: anuntul ANAF cu privire la intentia lansarii in anul 2020 a procesului de cuplare a noilor case de marcat la serverul central si recentele controale ale Directiei Generale Antifrauda Fiscala pe tematica fiscalizarii in 72 de ore a caselor de marcat.
Optimizarea colaborarii cu ANAF in operatiunile cu noile case de marcat
Autoritatile fiscale si de reglementare au manifestat interes fata de dialogul consultativ cu Patronatul nostru si au delegat o echipa de specialisti implicati direct in redactarea legislatiei noilor a.m.e.f. (dl. Ionut Cojocaru de la MFP, doamna Gabriela Barbu de la ANAF) si a raportarilor online din zona forularelor de clasa 4100 (domnii Corneliu Bal si Mihai Bejan de la Centrul National de Informatii Financiare). Doamna Simona Predescu de la ICI a prezentat stadiul pregatirii proceselor de echipare a automatelor comerciale cu echipamente fiscale.
Intalnirea cu autoritatile au adus cateva beneficii colegilor participanti:
- consolidarea canalelor de comunicare intre legiuitor si organizatia patronala;
- clarificari asupra modului in care se lucreaza pentru modoficarea legislatiei a.m.e.f. si a regulilor de lucru cu formularele de raportare a datelor din casele de marcat;
- cresterea disponibilitatii partilor pentru dialog constructiv;
- posibilitatea recalibrarii managementului firmelor de service a.m.e.f. conform noilor cerinte si tendinte.
Targul de case de marcat si solutii informatice de
35 de firme au fost expozanti la a XI-a editie a evenimentului care a reunit jucatori importanti din industria caselor de marcat, aplicatiilor informatice si a echipamentelor conexe. Partenerul editiei a fost firma Epson Romania care a oferit cu generozitate vouchere tuturor membrilor Patronatului prezenti la Covasna.
Adunarea Generala a Patronatului
Cei 107 reprezentanti ai firmelor membre au ridicat valoarea Adunarii Generale prin dezbateri suplimentare care au avut urmatoarele obiective:
- sprijinirea managerilor in depasirea dificultatilor create de valul de controale pe tematica fiscalizarii in 72 de ore;
- redactarea planului de actiune a organizatiei in relatia cu autoritatile fiscale si de control;
- intocmirea foii de parcurs a Patronatului pentru urmatorii doi ani.
Adunarea generala a fost urmata de o sedinta de lucru a Consiliului Director.
Succesul Conventiei anuale a Patronatului caselor de marcat se datoreaza in primul rand managerilor firmelor membre care sustin organizatia inclusiv prin implicare si participare la aceste evenimente. Targul caselor de marcat isi datoreaza atractivitatea firmelor expozante care participa cu entuziasm si profesionalism. Seminariile profesionale au atras un interes suplimentar si datorita prezentei autoritatilor fiscale centrale.
Tuturor va multumim!
Presedinte,
M. Anghelescu