Ancheta epidemiologica la firma de service a.m.e.f.

De | 26 octombrie 2020

Principala provocare pentru managementul firmei de service a.m.e.f. in actuala perioada a crizei sanitare o reprezinta pastrarea starii de sanatate a personalului.

Autoritatile sanitare pun accent marit pe anchetele epidemiologice in cazurile de infectare cu virusul Sars Cov 2. Se afirma deja in spatiul oficial (vezi declaratia subrefectului jud. Arges) ca anchetele epidemiologice rapide sunt cheia reducerii infectarii. Probabil din ce in ce mai multe autoritati sanitare judetene se vor focusa pe aceste proceduri. In aceasta conjunctura ne propunem sa avertizam comunitatea noastra profesionala asupra riscurilor care pot veni in perioada urmatoare.

Un angajat infectat poate duce la inchiderea activitatii firmei de service a.m.e.f. ?

Sa presupunem ca un angajat este depistat pozitiv la virusul SarsCoV 2. Evenimentele ipotetice (cu exceptia celor medicale) care decurg din aceasta situatie pot fi:

-declansarea anchetei epidemiologice de catre Directia de Sanatate Publica locala in jurul persoanei infectate;

-identificarea contactilor de diferite grade;

-selectarea contactilor care raman izolati la domiciliu pentru 14 zile (in urma testarii pozitive);

-raportarea izolatilor catre Politie;

-verificari periodice ale autoritatilor asupra respectarii izolarii si aplicarea amenzilor pentru neconformare.

In situatia ipotetica de mai sus doar DSP va decide care dintre colegii celui infectat sa treaca la regim de izolare pe perioada de 14 zile. Indeosebi la firmele mici (cele cu 3-4 angajati) exista pericolul ca autoritatea sanitara sa ii oblige pe toti angajatii la izolare. Aceasta ar insemna inchiderea activitatii de service a.m.e.f. pentru minim 14 zile.

Cateva recomandari

Pentru angajati

– se va revizui Regulamentul de ordine interioara, astfel incat sa fie cuprinse si masurile anti Covid si angajatii sa fie instruiti in acest sens;

– se vor identifica persoanele cu risc crescut de imbolnavire, din randul angajatilor;

– angajatii care manifesta forme de raceala vor ramane la domiciliu;

individualizarea programul de lucru al angajaţilor: pentru cei care isi desfasoara activitatea pe teren, cei cu activitate la punctul de lucru al unitatii sau cei care lucreaza de acasa; Angajatii care au munca de teren vor limita pe cat posibil contactul cu cei care lucreaza in incinta unitatii;

– stabilirea unui numar fix de persoane care lucreaza intr-o incapere; daca este posibil, se vor monta panouri despartitoare intre birouri;

– limitarea contactului dintre angajati si persoanele din afara firmei: montarea de benzi care pastreaza distanta de 1.5 m, panouri din plastic…

– interactiunea dintre client si angajat sa nu dureze mai mult de 15 minute;

– dezinfectarea suprafetelor echipamentelor fiscale, in cazul interventiilor tehnice (in cazul in care nu exista instructiuni clare de la producator,  se vor folosi servetele sau spray-uri care contin alcool de cel putin 70%);

– incurajati deplasarea angajatilor cu un mijloc de transport individual in loc de unul in comun, sau puneti-le la dispozitie autoturism de serviciu;

– fiecare angajat va purta masca de protectie atat in interiorul unitatii cat si in exterior, isi va spala mainile, isi va dezinfecta instrumentele folosite si suprafata de lucru;

– pauzele de masa se vor lua individual;

– evitarea instalatiei de climatizare si aerisirea spatiilor inchise, cel putin o data pe zi (coronavirusul rezista cel putin trei ore in aerosoli);

– a se evita, pe cat posibil, manipularea documentelor tiparite, care provin atat din interiorul, cat si din exteriorul unitatii (apoximativ 24 de ore rezista coronavirusul pe suprafetele din hartie si carton);

– angajatorul va pune la dispozitia angajatilor materiale de protectie individuale (manusi, masti, servetele, sapun si solutie dezinfectanta pentru maini).

Pentru clienti

– afisarea masurilor de restrictie la intrarea in unitate;

– interzicerea accesului in interior a persoanelor care manifesta semne de raceala;

– la intrarea in unitate,  toti clienti vor purta masca si isi vor dezinfecta mainile;

– limitarea numarului de clienti in interior (va intra o singura persoana, fara a fi insotita de altcineva) iar atunci cand conditiile meteo permit, clientii pot astepta in afara punctului de lucru;

– amplasarea dozatoarelor cu dezinfectant pentru maini, la intrarea în unitate;

– se vor dezinfecta spatiile intens folosite de clienti (usi, manere, balustrade, mese…)

Pregatirea si protectia sanitara pentru „Marea conectare”

Autoritatile guvernamentale sunt in pregatirea conectarii caselor de marcat la serverul ANAF. Acest eveniment va genera riscuri suplimentare pentru sanatatea personalului nostru  datorita:

– numarului crescut de utilizatori cu care vom intra in contact,

– posibilitatea contaminarii caselor de marcat care vor ramane in atelierele de service pentru proceduri tehnice (virusul traieste 72 ore pe suprafete dure –plastic, sticla, otel inoxidabil; sursa: Bioclinica).

Pentru acest proces recomandam ca atentia sa fie concentrata pe:

-respectarea stricta a tuturor masurilor de mai sus;

-controlul accesului limitat in unitate;

-organizarea fluxurilor de primire si livrare a caselor de marcat.

Suntem interesati de experientele avansate ale colegilor care considera ca le pot impartasi  comunitatii profesionale. In asteptarea acestora va uram sanatate!

M. Anghelescu

Autor: Marian Anghelescu

Initiator al proiectului organizatiei patronale, in urma cu mai bine de 10 ani si presedinte al acesteia, conduce compania Deck Birotica Group din Pitesti, activand in domeniul AMEF din anul 1998. Aria sa principala de expertiza este comercializarea si service-ul caselor de marcat, fiind un "guru" in domeniul legislatiei caselor de marcat din Romania.

Lasă un răspuns