Vânzările de Black Friday sunt monitorizate de inspectorii antifrauda

De | 13 noiembrie 2020

Inspectorii Antifraudă din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) vor monitoriza tranzacțiile on line de Black Friday, din acest weekend, precum și obligațiile fiscale care se vor naște în această perioadă de reduceri, care conduc la volume foarte mari de vânzări.
În acest context, Direcția Generală Antifraudă Fiscală reamintește și firmelor de curierat că au obligația legală a verificării identității reale a vânzătorilor cu care încheie contracte pentru livrarea mărfurilor.
Totodată, ANAF încurajează conformarea voluntară și reamintește tuturor persoanelor și firmelor care au avut venituri din vânzări online că pot accesa facilitățile fiscale privind plata obligațiilor bugetare.
De la începutul operațiunii ”Mercur”, inspectorii ANAF au verificat clienți ai firmelor de curierat rapid cu cel mai mare volum de livrări cu plata ”ramburs”, fără plata obligațiilor fiscale aferente, atât persoane fizice care au vândut online en-detail produse achiziționate angro, cât şi persoane juridice care au achiziționat intracomunitar sau au importat bunuri, pentru care s-au emis bonuri fiscale sau facturi cu valori subevaluate către cumpărători a căror identitate este dificil de verificat, apoi le-au comercializat prin intermediul platformelor on line cu livrare direct către cumpărători.
Astfel, în perioada 1 septembrie – 06 noiembrie, inspectorii ANAF-Antifraudă au finalizat verificările la 233 contribuabili care au efectuat comerţ electronic, fiind identificate abateri pentru sancționarea cărora au dispus amenzi şi confiscări în valoare totală de 608.157 lei. De asemenea, au fost calculate impozite și taxe datorate în valoare totală de 15,7 milioane lei, iar pentru asigurarea recuperării creanțelor au fost instituite măsuri asigurătorii în valoare totală de 7,63 milioane lei – se arată în comunicatul emis pe site-ul instituției.

Autor: Cristina Zafiu

In calitatea sa de asistent al presedintelui, asigura secretariatul permanent al asociatiei profesionale. Cea mai mare parte din activitatea sa este consacrata comunicarii cu membrii patronatului si cu celelalte organizatii si institutii cu care patronatul coopereaza.

Lasă un răspuns