S-a modificat legea deseurilor

De | 9 noiembrie 2016

Au intrat in vigoare OUG nr. 38 si OUG nr. 39 din 2016, care modifica legislatia gestionarii deseurilor, in contextul in care Romania risca penalitati din cauza managementului necorespunzator al deseurilor si nerespectarii targetului stabilit de UE.

Noile modificari ale legii privind gestionarea deseurilor afecteaza, practic, orice angajator, in conditiile in care Legea nr. 211 stabileste obligatii legale pentru orice producator sau detinator de deseuri.

Conform definitiilor din Anexa 1 la Legea nr. 211/2011, si dvs. sunteti, fara niciun dubiu, producator sau detinator de deseuri. Si nu numai dvs., ci practic orice persoana fizica sau juridica din Romania, dat fiind ca definitiile in cauza sunt atotcuprinzatoare si nu lasa nicio portita de scapare. Astfel: DESEU – orice substanta sau obiect pe care detinatorul il arunca ori are intentia sau obligatia sa il arunce.

Cateva obligatii importante pentru o firma

  • sunteti obligat sa numiti un responsabil cu managementul deseurilor, instruit in acest sens (in caz contrar, amenda 15.000-30.000 de lei);
  • sunteti obligat sa clasificati deseurile pe care le produceti, indiferent de cantitatea lor, conform categoriilor legale din nomenclatorul de deseuri (amenda 15.000-30.000 de lei);
  • sunteti obligat sa valorificati deseurile si, pentru a asigura un grad inalt de valorificare, sa colectati separat deseurile din hartie, metal, plastic si sticla (amenda 20.000-40.000 de lei);
  • sunteti obligat sa predati separat deseurile din baterii si acumulatori, in vederea reciclarii (amenda 5.000-7.500 de lei);
  • sunteti obligat sa colectati separat, sa stocati si sa predati in vederea reciclarii uleiurile uzate (amenda 7.500-10.000 de lei);
  • sunteti obligat sa aveti contract cu un colector autorizat pentru fiecare dintre categoriile de deseuri pe care le generati;
  • sunteti obligat sa mentineti evidenta lunara a deseurilor (chiar daca e pe zero!) si sa depuneti un raport anual centralizator la Agentia de Protectia Mediului de care apartineti;
  • daca desfasurati activitati de tratare a deseurilor, sunteti obligat sa pastrati evidenta gestiunii deseurilor cel putin 3 ani (amenda 15.000-30.000 de lei);

 

Aveti mai jos textele celor doua ordonante care modifica legislatia gestionarii deseurilor:

oug-38-2016-deseuri

oug-39-2016-deseuri

Autor: Cristina Zafiu

In calitatea sa de asistent al presedintelui, asigura secretariatul permanent al asociatiei profesionale. Cea mai mare parte din activitatea sa este consacrata comunicarii cu membrii patronatului si cu celelalte organizatii si institutii cu care patronatul coopereaza.

Lasă un răspuns