Primele case de marcat vor fi conectate de astazi la ANAF

De | 10 iunie 2020

Distribuitorii autorizati pentru comercializarea caselor de marcat au primit de astazi acces pentru a testa conectarea caselor de marcat la serverul ANAF. Dupa aceste testari, echipamentele vor trece prin procesul de reavizare la ICI.

Potrivit declaratiilor presedintei ANAF, dar si comunicatului emis in urma cu putin timp de Ministerul Finantelor Publice se va respecta calendarul pe care l-am stabilit de comun acord in videoconferinta din 20 mai astfel: conectarea caselor de marcat la server va incepe de la 1 iulie si se va face pe etape astfel: 1 iulie – 30 septembrie, marii contribuabili, urmand ca pana la sfarsitul lunii ianuarie 2021, sa fie finalizat procesul de conectare si pentru celelalte doua categorii de contribuabili.

Aplicatia software ce ruleaza pe server a fost dezvoltata respectand cerintele HG si OPANAF privitoare la conectarea caselor si a fost pusa la dispozitie gratuit de catre ATA (Asociatia pentru Tehnologii Avansate).

Datele colectate din AMEF-uri vor fi folosite pentru analiză și control de la distanță, astfel încât să conducă la reducerea substanțială a numărului controalelor fizice inopinate și la concentrarea verificărilor pe zonele de risc identificate.

Până la 30 septembrie vor fi conectate la serverele ANAF circa 50.000 de terminale instalate de marile companii, iar la finalul lunii ianuarie se vor colecta datele în timp real de la un total de circa 550.000 de case de marcat.

În platformă vor fi integrate și bazele de date cu fișierele colectate până în prezent (formularul A4200 – care va fi eliminat ulterior) pentru a fi folosite în cadrul procesului de analiză. Noutatea sistemului implementat acum constă în faptul că tot volumul de date primite și stocate din 2018 până în prezent, cât și datele noi raportate zilnic vor fi folosite pentru analize predictive.

Acest sistem va permite recunoșterea unor tipare și le va semnala pe cele disfuncționale sau atipice. Interfața folosită de inspectorii ANAF va permite filtrarea datelor pe mai multe tipuri de date: cod CAEN tip produs/ serviciu, CUI, sediu, adresă și altele.

Pe lângă îmbunătățirea relației dintre ANAF și operatorii economici prin simplificarea interacțiunii, proiectul vizează și folosirea datelor colectate în vederea identificării cu o acuratețe foarte mare a operatorilor economici care se conformează benevol și cei care încearcă eludarea prevederilor legale.

  Stadiul implementării la zi a aparatelor de marcat noi

   ✓ 615434 înregistrate în sistemul informativ al ANAF,

   ✓ 559842 cu identificator fiscal atribuit,

   ✓  529820 în funcțiune la contribuabili.

Autor: Cristina Zafiu

In calitatea sa de asistent al presedintelui, asigura secretariatul permanent al asociatiei profesionale. Cea mai mare parte din activitatea sa este consacrata comunicarii cu membrii patronatului si cu celelalte organizatii si institutii cu care patronatul coopereaza.

Lasă un răspuns