Ministerul Finanțelor Publice, prin Centrul Național de Informații Financiare, și Agenția Națională de Administrare Fiscală derulează, în perioada 21 – 22 noiembrie a.c., operațiuni de modernizare a rețelei de comunicații SAN (Storage Area Network), intervenții ce vor genera, în perioada menționată, indisponibilitatea serviciilor electronice furnizate prin intermediul portalului www.anaf.ro. se arata intr-un comunicat postat pe site-ul institutiei.
Intervențiile specialiștilor CNIF asupra rețelei informatice vor începe la ora 9.00, în data de sâmbătă, 21 noiembrie a.c., și vor continua până la ora 9.00 a următoarei zile. Ne cerem scuze anticipat pentru inconvenientele create și vă asigurăm că întreprindem toate demersurile necesare pentru finalizarea acestei operațiuni înainte de ora planificată.
Pandemia a determinat accelerarea digitalizării la nivel guvernamental, ANAF fiind o instituție cheie în ceea ce privește serviciile electronice oferite contribuabililor.
MFP și ANAF optimizează permanent aplicațiile informatice pentru îmbunătățirea administrării fiscale a contribuabililor, atât din perspectiva procedurilor interne pentru eficientizarea proceselor, cât și din perspectiva utilizării serviciilor electronice de către contribuabili. Astfel, creăm posibilitatea de digitalizare pe scară mai largă a formularisticii
primite și transmise de către ANAF, iar, pe de altă parte, dezvoltăm interconectarea cu alteinstituții pentru asigurarea comunicării electronice a datelor la nivel inter-instituțional și pentru a reduce prezența contribuabililor la ghișeu.