Luni 22 mai, la sediul ICI Bucuresti a avut loc o sedinta de lucru pe tema avizarii aparatelor de marcat electronice fiscale care vor fi montate pe automatele comerciale.
La intalnire au participat din partea autoritatilor:
Simona Predescu si echipa ICI, alaturi de director general ICI
Ionut Cojocaru – Sef Serviciu MF
Dl. Ardeleanu – Director General MF
Echipa ANAF responsabila de implementarea proiectului de dotare a vendomatelor cu echipamente fiscale.
Din partea reprezentantilor pietei a participat alaturi de Patronatul nostru, importatori si producatori de echipamente fiscale, reprezentanti ai industriei de vending.
Discutiile s-au purtat pe urmatoarele coordonate:
- In circa o saptamana ordinul cu procedura de avizare a vendomatelor va fi avizat intern, urmand ca in maxim 3 saptamani ordinul sa fie aprobat si publicat in Monitorul oficial.
- Dupa aceasta data firmele interesate pot prezenta echipamentele la avizare la ICI.
- ICI dispune de 5 colective de avizare simultana, prin urmare pot fi procesate 5 firme in acelasi timp.
- S-a propus ca, la fel ca si in cazul primei avizari a caselor de marcat, pentru a nu favoriza unii dintre furnizori sa se astepte avizarea a 5 operatori economici pentru un termen maxim de 4 luni si sa se emita avizele simultan pentru toti 5.
- Nu sunt modificari pe XML pentru vendomate, acesta fiind identic cu cel al caselor de marcat standard.
- ICI estimeaza aproximativ o luna perioada de avizare per echipament.
- In legatura cu controlerele si dispozitivele de tip traductor, ICI a solicitat ca acestea sa fie mentionate in cererea de avizare si sa fie furnizate la avizare, astfel incat sa poata fi testata functionarea generala a echipamentelor vending, nu doar modulul fiscal.
- Aceste dispozitive sa fie integrate in cutia modulului fiscal si sa fie sigilate impreuna cu acesta.
- De asemenea ICI a mentionat ca in cazul programelor de telemetrie, acestea trebuiesc asimilate oricarui alt software de calculator si sa fie inregistrate in BNP.
La capitolul discutii libere, o intrebare pertinenta a fost:
Care va fi situatia Cartilor de Interventie pentru aceste echipamente fiscale care nu pot fi pastrate la locul de instalare ci la sediul social al proprietarului?
Dinspre MF (dl. Ardeleanu) a venit sugestia ca dupa efectuarea rotativei guvernamentale, sa se initieze un grup de lucru comun la care sa participe si patronatul nostru in scopul digitalizarii acestor carti de interventie (alaturi de alte propuneri desigur) intr-un registru intretinut de MF.
Este asadar indicat sa ne pregatim cu propuneri pentru acest grup de lucru deoarece se pare ca acesta ne va afecta mai mult decat partea de vendomate.