Casele de marcat vor trebui obligatoriu conectate la serverul fiscului

De | 13 iulie 2016

Comerciantii vor fi obligati sa schimbe pana cel mai tarziu in 2017 casele de marcat vechi (care au role de hartie) cu aparate cu jurnal electronic, care vor transmite date fiscale online, in timp real, catre sistemul informatic al Fiscului.

Pentru ca activitatea operatorilor economici sa nu fie perturbata, acestia urmeaza sa se doteze cu aparate de marcat electronice fiscale etapizat, pana la data de 1 noiembrie 2017, astfel:

  • Marii contribuabili vor fi obligati sa utilizeze noile aparate incepand cu data de 1 aprilie 2017. 
  • De la 1 iulie 2017 le revine aceasta obligatie si contribuabililor mijlocii.
  • Contribuabilii mici vor fi obligati sa foloseasca astfel de aparate incepand cu data de 1 noiembrie 2017 .

Fiscul va acorda comerciantilor o deducere din impozitul pe profit pentru costurile cu noile case de marcat si pentru programul informatic.

Masura este implementată de Ministerul Finantelor pentru scaderea gradului de birocratie, reducerea evaziunii fiscale si cresterea veniturilor bugetare.

Proiectul prevede conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice, pentru a putea transmite online date fiscale catre sistemul informatic al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).

Registru national de evidenta al aparatelor de marcat electronice fiscale

Ministerul vrea sa implementeze un registru national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in Bucuresti.

Totodata, autoritatile vor sa elimine obligatia contribuabilului de a solicita si obtine de la organul fiscal certificatul de atestare fiscala, in vederea obtinerii autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale.

Ministerul vrea sa mareasca termenul de valabilitate a autorizatiei de distributie a aparatelor de marcat electronice fiscale de la 2 respectiv 3 ani in prezent, la 5 ani.

De la 1 ianuarie 2017, va fi interzisa comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale de tip vechi, amenda fiind de 3.000 de lei pentru cei care nu respecta aceasta prevedere.

Autor: Cristina Zafiu

In calitatea sa de asistent al presedintelui, asigura secretariatul permanent al asociatiei profesionale. Cea mai mare parte din activitatea sa este consacrata comunicarii cu membrii patronatului si cu celelalte organizatii si institutii cu care patronatul coopereaza.

Lasă un răspuns