Casele de marcat se vor conecta la serverele ANAF incepand cu 1 iulie

De | 19 iunie 2020

In Monitorul Oficial nr. 527 din 19.06.2020 a fost publicat Ordinul nr. 2668/2020 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale al Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

Obligația de a asigura conectarea la distanță a aparatelor de marcat electronice fiscale în vederea transmiterii de date fiscale către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) revine operatorilor economici prevăzuți la art. 1 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Conectarea prevăzută la art. 1 se realizează pe categorii de contribuabili, începând cu data de 1 iulie 2020, cu respectarea următoarelor termene:

-până la data de 30 septembrie 2020, operatorii economici încadrați în categoria marilor contribuabili;

-până la data de 31 ianuarie 2021, operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii și mici;

-operatorii economici care achiziționează aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 1 februarie 2021, la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal.

Prin excepție de la prevederile de mai sus, operatorii economici care utilizează aparate de marcat electronice fiscale instalate în zone nedeservite de rețele de comunicații electronice au obligația completării și transmiterii declarației prevăzute în anexa nr. 2 la ordin, cu respectarea următoarelor termene:

a) operatorii economici prevăzuți la lit. a), până la data de 30 septembrie 2020;

b) operatorii economici prevăzuți la lit. b), până la data de 31 ianuarie 2021;

c) operatorii economici prevăzuți la lit. c), în termen de două zile lucrătoare de la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal.

Declarația se completează cu ajutorul programului de asistență pus la dispoziție pe site-ul ANAF în secțiunea Descărcare Declarații și se depune în format PDF, cu fișier XML atașat, semnat electronic, prin mijloace de transmitere la distanță, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Așadar de la 1 iulie, 50.000 de companii mari își vor conecta casele de marcat la serverele ANAF, urmând ca până la sfârșitul lunii ianuarie 2021, 50.000 de firme mijlocii si 450.000 de firme mici sa incheie procedura de conectare la servere.

Conform datelor oficiale publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, 532.347 de aparate de marcat electronice fiscale sunt in functiune la comercianți, dintr-un total de peste 610.000 de aparate fiscale aflate în evidența ANAF.

Autor: Cristina Zafiu

In calitatea sa de asistent al presedintelui, asigura secretariatul permanent al asociatiei profesionale. Cea mai mare parte din activitatea sa este consacrata comunicarii cu membrii patronatului si cu celelalte organizatii si institutii cu care patronatul coopereaza.

Lasă un răspuns