Publicitate inselatoare despre „case de marcat conform noilor norme”

De | 9 noiembrie 2016

Intalnim din ce in ce mai des pe site-urile care vand echipamente fiscale si in magazine online, formularea „Casa de marcat conforma cu normele fiscale ce urmeaza sa intre in vigoare in 2017”

14925602_1165754080178263_1471085196351104930_nUntitled3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Va reamintim ca proiectul de modificare a normelor de aplicare a OUG 28 nu a fost aprobat pentru publicarea in Monitorul Oficial.
In consecinta, in acest moment nu exista pe piata decat case de marcat conform vechii legislatii.

In 26 octombrie 2016, purtatorul de cuvant al Guvernului, Liviu Iolu, a precizat ca Guvernul a luat in discutie, proiectul de hotarare, dar adoptarea acestuia va mai intarzia pentru ca premierul Cioloș a solicitat o analiza de impact a noilor masuri asupra tuturor firmelor.

„Este nevoie de o analiză suplimentară pentru că este vorba de foarte multe companii și agenți economici care vor trebui să își schimbe casele de marcat”

a spus Liviu Iolu, care a evitat sa spuna daca Guvernul ia în calcul amanarea intrarii in vigoare a obligativitatii noilor case de marcat.

In acest caz, toti cei care afiseaza formularea „Casa de marcat conforma cu normele fiscale ce urmeaza sa intre in vigoare in 2017” se pot face vinovati de publicitate inselatoare.

Ce este publicitatea inselatoare?

Conform Legii nr. 158/2008, art. 3 lit. b) Publicitatea inselatoare este publicitatea care in orice mod, inclusiv in modul de prezentare, induce sau poate induce in eroare persoanele carora i se adreseaza ori care iau contact cu aceasta si care, din cauza caracterului inselator, poate afecta comportamentul economic al acestora sau care, din acest motiv, prejudiciaza ori poate prejudicia un concurent.

Sanctiuni

„Publicitatea inselatoare este interzisa” conform Art. 4 din legea 158/2008

Amenda porneste de la 3.000 de lei. Iar maximul sau e de 30.000! Amenda o poate da reprezentanti ai MFP dar si ANPC-ul, cand reclamantul este o persoana fizica, un (potenţial) client.

Pentru agentii economici, posibilitatea de a reclama publicitatea inselatoare si comparativa subzista vreme de 3 luni de la data la care publicitatea a ajuns la cunostinţa celor interesati (cu mentiunea ca nu trebuie sa fi trecut mai mult de 6 luni de la postarea mesajului publicitar comparativ sau inselator).

ANPC-ul sau MFP-ul va cere contravenientului, dupa aplicarea sanctiunii principale si, eventual, a celei complementare, sa publice procesul verbal de constatare a contraventiei ori hotararea instantei, atunci cand i-a fost nefavorabila.

Mai mult, trebuie publicata si o declaratie de rectificare intr-al carei continut sa se regaseasca natura contraventiei comise, data sa si sanctiunile suportate. Iar acestea nu se publica oriunde ci intr-o publicatie de mare tiraj, pe banii vinovatului. Daca in termen de 5 zile, comerciantul vinovat de publicitatea inselatoare ori comparativa n-a luat aceasta masura (insotita si de comunicarea celor doua acte mentionate, prin mijlocul de difuzare utilizat initial pentru publicitate), e pasibil de amenda de la 6.000 la 60.000 lei!

 

Autor: Cristina Zafiu

In calitatea sa de asistent al presedintelui, asigura secretariatul permanent al asociatiei profesionale. Cea mai mare parte din activitatea sa este consacrata comunicarii cu membrii patronatului si cu celelalte organizatii si institutii cu care patronatul coopereaza.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?