Amenzi pentru firmele care produc deseuri

De | 17 iulie 2017
-

Firmele care pun pe piata ambalaje, echipamente electrice sau baterii, printre altele, precum si cele care produc deseuri din hartie, metal, sticla sau plastic sunt obligate sa desemneze un responsabil cu gestionarea deseurilor, dintre angajatii proprii. Practic, noile prevederi completează Legea nr. 211/2011 privind regimul deseurilor, acolo unde este prezentat conceptul „platesti pentru cat arunci”, instrument care vizeaza atat persoanele fizice, cat si pe cele juridice.

„Deținătorii/Producătorii de deșeuri persoane juridice, comercianții, precum și operatorii economici prevăzuți la alin. (2) (firmele care efectuează operații de colectare și transport de deșeuri, n. red.) au obligația să desemneze o persoană din rândul angajaților proprii care să urmărească și să asigure îndeplinirea obligațiilor prevăzute de prezenta lege sau să delege această obligație unei terțe persoane”, scrie la articolul 22 din actul normativ citat.

Prevederea exista de cativa ani, fiind stabilită si obligația ca persoanele desemnate sa urmeze cursuri de specialitate in managementul deseurilor. Tot obligatie va reprezenta si colectarea selectiva a deseurilor, pe cel putin patru categorii, asa cum stabileste un document tocmai promulgat de presedintele tarii.

De altfel, angajatorii care nu desemneaza un responsabil cu deseurile si nu ii asigura acestuia instruirea corespunzatoare risca amenzi importante, cuprinse între 15.000 si 30.000 de lei, potrivit Legii nr. 211/2011.

Constatarea contraventiilor si aplicarea amenzilor revine comisarilor si persoanelor imputernicite din cadrul Garzii Nationale de Mediu, precum si din cadrul autoritatilor administratiei publice locale.

Comerciantii sunt obligati sa isi administreze deseurile pe care le genereaza, prin tinerea unei evidente. Tocmai de aceea, se recomanda contribuabililor sa aiba un dosar de mediu, in care sa fie grupate mai multe informatii utile in cazul controalelor autoritatilor. De altfel, din luna septembrie 2017 sunt asteptate noi verificari la firme.

Autor: Cristina Zafiu

In calitatea sa de asistent al presedintelui, asigura secretariatul permanent al asociatiei profesionale. Cea mai mare parte din activitatea sa este consacrata comunicarii cu membrii patronatului si cu celelalte organizatii si institutii cu care patronatul coopereaza.

Lasă un răspuns