ANAF monitorizeaza contractele de service pentru casele de marcat

De | 30 august 2018
-

Legislatia noilor case de marcat a delegat si externalizat catre firmele de service un set de activitati si reponsabilitati ale autoritatilor fiscale centrale si locale. Acestea pot fi grupate in trei categorii: administrative, tehnice si  informatice. Ca orice relatie furnizor-beneficiar, si relatia de asistenta tehnica intre utilizator si firma de service acreditata pentru service la case de marcat… Citeste articolul »

Ghidul caselor de marcat a fost publicat pe site-ul ANAF

De | 19 iunie 2018
-

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat pe site-ul propriu un ghid pentru distribuitorii autorizați si unitățile acreditate pentru vânzări si service case de marcat precum și pentru utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale. În acest ghid găsiți informații legate de înregistrarea caselor de marcat precum și proceduri legate de certificatul de atribuire a numarului unic… Citeste articolul »

Procedura de inregistrare a noilor case de marcat

De | 5 iunie 2018

METODOLOGIA ȘI PROCEDURA DE ÎNREGISTRARE a noilor case de marcat în etapa preoperaționala a Registrului  până la data implementării acestuia   Până la data implementării registrului național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale, numărul unic de identificare pentru noile aparate de marcat electronice fiscale, se atribuie din aplicația informatică gestionată de către Agenția Națională de Administrare Fiscală.… Citeste articolul »

Noile case de marcat vor intra pe piață luna viitoare

De | 24 mai 2018
-

Ministerul Finanțelor Publice precizează intr-un comunicat că a autorizat toți cei 7 distribuitori de case de marcat cu jurnal electronic care au depus până în prezent documentația prevăzută de lege pentru a putea vinde pe piața romaneasca noile modele de aparate. Guvernul a aprobat astazi ordonanța de urgență care amâna aplicarea sancțiunilor pentru nerespectarea termenului limită de dotare… Citeste articolul »

Noile case de marcat – confuzii despre amanari

De | 21 mai 2018
-

In mass media au aparut informatii eronate cu privire la amanarea termenelor limita de dotare cu noile case de marcat. Vineri, 18 mai a.c. Ministerul Finantelor Publice a postat spre consultare publica un proiect de Ordonanta de Urgenta care anunta urmatoarele: amanarea aplicării unor amenzi (pentru nedotarea cu noile case de marcat si comercializarea vechilor case de marcat); prelungirea… Citeste articolul »

Regulamentul privind Protectia Datelor Personale – precizari

De | 16 mai 2018
-

În cateva zile va intra în vigoare ordonanţa EU GDPR (General Data Protection Regulation). Termenul limită pentru introducerea noului regulament este 25 mai 2018, iar acesta va fi cea mai strictă reglementare în materie de protecție a datelor personale introdusă vreodată de Uniunea Europeană, unul din obiectivele ei fiind de a întări și de a da o formă unitară… Citeste articolul »

Se amana termenele de implementare ale noilor case de marcat?

De | 23 martie 2018
-

In data de 22 martie 2018, a avut loc la sediul Ministerului de Finante o intalnire la care au luat parte reprezentanti ai Patronatului nostru, alaturi de alti operatori de pe piata caselor de marcat. Intalnirea a fost solicitata de catre reprezentantii MF si ICI, pentru a evalua stadiul avizarilor tehnice pentru noile modele de case de marcat,… Citeste articolul »

Cine intocmeste si arhiveaza dosarul de asistenta tehnica al casei de marcat: distribuitorul autorizat sau unitatea acreditata pentru service?

De | 13 martie 2018
-

Printre noutatile aduse de legislatia noilor aparate de marcat electronice fiscale se numara si conceptul “dosar de asistenta tehnica pentru casa de marcat”. Acest instrument de lucru a fost impus, probabil, de autoritatea nationala de control fiscal pentru garantarea existentei unui depozitar al istoricului interventiilor tehnice asupra tuturor caselor de marcat instalate in Romania. Despre dosarul de asistenta… Citeste articolul »

Deţinătorii de domenii „.ro” vor achita o taxă anuala pentru mentenanţă, incepand cu 1 martie 2018

De | 2 martie 2018
-

Registrul român de domenii .ro, RoTLD anunță că în data de 1 martie 2018, a implementat sistemul de înregistrare și mentenanță anuala pentru domeniile „.ro”. Acestea se vor înregistra sau reînnoi pe o perioadă limitată de timp, minim 1 an și maxim 10 ani. Pentru reînnoirea numelor de domenii, posesorii trebuie să achite contravaloarea serviciului de mentenanță anuală,… Citeste articolul »

Analiza de risc la securitate fizică, obligație pentru toate firmele din România

De | 2 martie 2018
-

Firmele trebuie să facă o „analiză de risc la securitate fizică”, în caz contrar fiind pasibile de amenzi cuprinse între 10.000 de lei şi 20.000 de lei. Firmele înfiinţate înainte de iunie 2012,  au primit o amanare pana la 1 iulie 2018, celelalte fiind, oricum, obligate să facă această analiză in momentul inceperii activitatii. Potrivit HG 437/2017, act publicat… Citeste articolul »