Birocratie suplimentara in loc de promisa simplificare a procedurilor administrative pentru casele de marcat

De | 19 decembrie 2017

Birocratie suplimentara in loc de promisa simplificare a procedurilor administrative pentru casele de marcat

Dupa peste doi ani de discutii, consultari si negocieri tehnice intre Ministerul Finantelor Publice/ANAF si mediul de afaceri, inclusiv cu Patronatul nostru, au fost publicate Normele metodologice de aplicare a legislatiei noilor case de marcat. Surprizele sunt insa negative: ca de obicei, autoritatile incapabile sa isi indeplineasca responsabilitatile asumate arunca efectele neplacute asupra mediului de afaceri.

Inaintea aparitiei noilor case de marcat, ANAF trebuia sa realizeze Registrul national de evidenta a caselor de marcat, asa cum s-a publicat in toate Ordonantele de Guvern de prelungire (inclusiv OG 20/2017, unde registrul mentionat trebuia sa fie aprobat in 30 sept. 2017 iar incepand cu 1 aprilie 2018 ar fi trebuit avizate numai modele noi de a.m.e.f.) Aceasta ar fi trebuit sa fie o aplicatie informatica esentiala pentru desfasurarea intregului proces de dotare cu noile case de marcat si digitalizare a controlului fiscal asupra acestora.

Restul materialului este disponibil exclusiv membrilor de patronat. Click aici pentru autentificare.

Autor: Marian Anghelescu

Initiator al proiectului organizatiei patronale, in urma cu mai bine de 10 ani si presedinte al acesteia, conduce compania Deck Birotica Group din Pitesti, activand in domeniul AMEF din anul 1998. Aria sa principala de expertiza este comercializarea si service-ul caselor de marcat, fiind un „guru” in domeniul legislatiei caselor de marcat din Romania.

Un comentariu despre “Birocratie suplimentara in loc de promisa simplificare a procedurilor administrative pentru casele de marcat

Lasă un răspuns