ANAF a actualizat structura unor fisiere XML pentru casele de marcat

De | 23 mai 2018
-

ANAF a modificat structura formularelor care trebuie depuse la instalarea casei de marcat si dupa orice modificare privind situatia aparatelor fiscale.

Formularele se pot depune online sub forma de fisier pdf inteligent semnat cu semnatura digitala calificata.

notificare privind situatia aparatului fiscal 

formular de inregistrare a aparatului de marcat fiscal instalat disponibil in etapa preoperationala a Registrului de evidenta (se transmite de catre unitatea care instaleaza casa de marcat)

formularul utilizatorului aparatului de marcat electronic fiscal  disponibil in etapa postoperationala a Registrului de evidenta (se transmite de utilizatorul casei de marcat)

Iata cateva specificati preluate de pe site-ul ANAF despre completarea si transmiterea online a noilor versiuni de formulare:

„Sunt in lucru proiecte noi pentru actualizarea declaraţiilor. Deoarece completarea noilor versiuni de formulare implica intervenţii în sistemele informatice folosite de către contribuabili facem publice pregatirile specificaţiilor tehnice necesare dezvoltatorilor de aplicaţii informatice.

Se lucrează simultan la modificarea fluxurilor informaţionale şi la adaptarea sistemelor informatice existente. 
Noile versiuni de formulare vor putea fi completate in format electronic şi se prezinta sub forma unui fişier PDF cu fisier XML atasat, conform specificaţiilor tehnice corespunzătoare descrise mai jos

  • Depunerea declaratiei semnata prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, se poate face prin portalul e-guvernare.
  • Depunerea la organul fiscal competent se face în format electronic, pe suport electronic, însoţit de o anexă în format hârtie (de regulă o pagină), semnat şi ştampilat, conform legii.
  • Depunerea se face conform termenelor stabilite pentru fiecare declaraţie.

Crearea corecta a fisierului .xml presupune intelegerea semnificatiilor informatiilor ce compun declaratia.
Urmează ca specificaţiile tehnice să fie definitivate odată cu finalizarea cadrului legislativ.

 Descrierea procesului_de_prelucrare_arhivare_declarati_electronice_v2 (1)

Autor: Cristina Zafiu

In calitatea sa de asistent al presedintelui, asigura secretariatul permanent al asociatiei profesionale. Cea mai mare parte din activitatea sa este consacrata comunicarii cu membrii patronatului si cu celelalte organizatii si institutii cu care patronatul coopereaza.

Lasă un răspuns